Verkar det krångligt?
Ring så tar vi det via telefon istället: 070-724 50 64. Eller skicka ett mejl så ringer vi upp dig.
Till kontaktsidan
Gratis bok om marknadsföring
Vid beställning av webbhotell så får du boken Allt du måste veta om säljande hemsidor med på köpet.
Läs mer
Gratis statistik
Vi implementerar statistik från statcounters gratis i alla våra projekt så att du t ex kan se hur besökare hittar till din hemsida.
Läs mer

Remedy ARS från BMC Software

Vi har åtta års erfarenhet inom telekom-branschen och att utveckla och använda Remedy som stöd för företagets processer. Vare sig ni behöver komma igång med Remedy från början eller vidareutveckla ett befintligt system så kan vi hjälpa er med detta. Ta gärna kontakt med oss så kan vi diskutera kring era önskemål.

Vad är Remedy ARS?

Remedy är en utvecklingsplattform för att skapa administrativa eller operativa stödsystem. Ett typiskt användningsområde är ärendehantering för helpdesk och övervakningscentraler.

Ett annat sätt att se på det är att Remedy är ett gränssnitt för att ordna, hämta och spara data i en databas på ett enkelt sätt. Med andra ord så kan man använda Remedy till en rad andra saker än just ärendehantering.

Exempel på system med Remedy:

  • Ärendehanteringssystem (Trouble Ticketing)
  • Affärssystem
  • Processtyrningssystem
  • Helpdesksystem
  • CRM-system (Customer Relationship Management)
  • Orderhanteringssystem
  • Lagerhanteringssystem
  • Kundregister
  • m m

Remedy ARS Demo

På BMC Remedys hemsida kan man titta på en kort demonstrationsfilm om Remedy ARS. Det kan vara ett bra sätt att få en grundläggande förståelse om hur Remedy fungerar.

Så här gör du för att titta på filmen:

  1. Gå till www.remedy.se där filmen finns
  2. Leta i högerspalten efter Product Demos and Webcasts
  3. Klicka på Demo: AR System

Ett exempel

Tänk dig att du jobbar med support på en felavhjälpningscentral. En kund ringer dig och säger sig ha problem med en av dina produkter eller tjänster. I systemet ser du att det inte är några större fel i era tjänster för tillfället. Du skriver in kundens kundnummer i systemet och får fram information om företaget samt alla fel som det företaget har anmält tidigare.

Kunden förklarar problemet för dig som du registrerar i systemet. Samtidigt som ett ärendenummer genereras och skickas till kunden via e-post eller SMS, skickas information till en specialist inom området som felet registrerades på.

När specialisten åtgärdat problemet skickas automatiskt ett meddelande till kunden om att det har blivit åtgärdat. Hela tiden kan chefen eller någon annan ledare visa statistik på t ex antal fel per område eller alla dagens fel e t c.

Grundprincipen med Remedy ARS är att det ska vara ett verktyg som stödjer och förenklar företagets processer och rutiner.

Programmering
Behöver du ha speciella funktioner, som t ex kundinloggning eller en produktdatabas, som kräver mer avancerad programmering?
Läs mer
Gratis sökmotor-
optimering
Vi tycker att det är självklart att du inte ska betala extra för att hamna på bra placering i sökmotorer då det ändå blir bäst om du gör det själv.
Läs mer
Räntefri avbetalning
Om du vill sprida ut kostnaderna över en längre period så kan du dela upp betalningen på upp till 6 månader.
Läs mer
Uppgradera din hemsida
Har du redan en hemsida så kan vi hjälpa dig att förändra den och t ex bygga in nya funktioner.